iTeplice.cz - Zpravodajství pro Teplice | Dnes je Pondělí, 20. května'19, svátek má Zbyšek.

BOJ O TEPLICKOU TRAMVAJ

BOJ O TEPLICKOU TRAMVAJ 18.6 07 11:57 Tramvaje v Teplicích byly zavedeny z podnětu majitele teplického panství- knížete Alfonse Clary-Aldringena roku 1895. Provozovatelem této elektrické dráhy byla až do roku 1948 Teplická elektrářská a malodrážní společnost, mající svůj mezinárodní charakter.

Od ní roku 1948 převzal provozování MHD Dopravní komunální podnik řízený městem.
Po druhé světové válce vznikala v Teplicích koncepce, která počítala se zachováním hlavní tramvajové trati z Řetenic do Trnovan, Novosedlic a Dubí, která by byla doplněna systémem trolejbusových tratí. Roku 1952 vyjely první trolejbusy na své okružní lince vnitřním městem, ale později rozvoj trolejbusového provozu stagnoval. Jedním z důvodů byl zajisté boj, který byl sváděn mezi zastánci tramvají a trolejbusů. První problémy na trolejbusové trati pak vedly k příklonu ke znovuobnovení tramvajového provozu.
V letech 1951 až 1953 dokonce probíhaly rozsáhlé stavební práce na zdvoukolejnění tramvajové trati v jejím nejzatíženějším úseku z Benešova náměstí k Městským sálům vTrnovanech. Po dokončení modernizace bylo do Teplic v roce 1953 dodáno 5 nových tramvají typu 6 MT z českolipské vagónky.
I po nákladné obnově a investicích však došlo opět k přehodnocení celé koncepce rozvoje dopravy , neboť se ukázalo, že ve městě velikosti Teplic by se souběžný tramvajový a trolejbusový provoz z ekonomického hlediska stěží udržel. Navíc investovat do rekonstrukcí i nových tramvajových směrů se ukázalo jako velmi nákladné a trolejbusy se jevily z tohoto hlediska levnější.A tak bylo rozhodnuto, že se trolejbusy stanou ve městě hlavním nosným dopravním prostředkem, doplněným spoji autobusovými.
Svůj boj o přežití nakonec teplická tramvaj prohrála. Od března 1956 došlo k zastavení provozu v úseku od červeného kostela v Trnovanech přes centrum do Řetenic a za tři roky později došlo ke zrušení zbývajícího úseku do Dubí.
Tramvajový vůz typu 6 MT, evidenčního čísla 52, který vidíme na našem snímku, byl do Teplic dodán ještě s ostatními čtyřmi tramvajemi v roce 1953.Snímek této nové tramvaje byl pořízen v létě roku 1954 na Masarykově ulici. Po zrušení tramvajové dopravy v Teplicích roku 1959 byl předán ještě jako vyhovující do Ústí nad Labem, kde pak jezdil pod číslem 120 až do ukončení tamního tramvajového provozu v roce 1970. Tam také jeho osud skončil sešrotováním.

Diskuze k článku

Pro zadávání příspěvku se musíte přihlásit Uživ. jméno:

Heslo:

Vytvořit účet
Přihlásit na tomto počítači trvale




anketa_nadpis
ANKETA: Kde by se podle vás mělo postavit nové koupaliště v Teplicích?
Na Kudlichu - vodojem nad Teplicemi
53
V Šanově pod Panoramou - stará třešňovka
42
Vykoupit zpět pozemek v Zámecké zahradě a postavit koupaliště tam
350
Celkem odpovídalo: 425

soutez_nadpis
Soutěž

Soutěž o vstupenky na Baník

Jak dopadl listopadový zápas s Baníkem?


a.) Prohrou 0:1
b.) Remízou 0:0
c.) Výhrou 2:1

(Zatim odpovídalo 36 návštěvníků..)

© Copyright 1998 – 2019 Agentura IS | Reklama | Kontakt | Redakce | Webmaster | Powered by Rosette Design | Tipy: Chorvatsko - Ubytování v Chorvatsku | Krušné hory a Krušnohorci, Ubytování Orlické Hory

logo_rosettedesign