ZPRÁVY Z TEPLICKA

iTeplice.cz - Zpravodajství pro Teplice | Dnes je Pondělí, 16. července'18, svátek má Luboš.

Žáci Gymnázia Teplice za polárním kruhem

Žáci Gymnázia Teplice za polárním kruhem 13.9. 17 07:12 V termínu od 26. srpna do 1. září 2017 se naše skupina žáků společně s učiteli z Gymnázia Teplice zúčastnila ve Finsku schůzky v rámci projektu CESME – „Consumption and Energy Sources in Modern Education„ programu ERASMUS+ financovaného z Evropské unie. Cesta byla dlouhá a teprve ve večerních hodinách jsme konečně doletěli na sever do města Rovaniemi, kde už na nás čekaly naše hostitelské rodiny.

Hned druhý den jsme se všichni sešli v místní spolupracující škole, kde jsme se setkali s dalšími účastníky projektu z Norska a Polska. Díky hrám, které jsme si připravili, jsme se navzájem lépe poznali. Den jsme zakončili výletem na polární kruh do Santa Claus Village a vyfotili se se Santa Clausem.
V pondělí jsme již začali pracovat ve škole na podkladech k závěrečným projektům v mezinárodních skupinách. Díky tomu jsme si zlepšovali naše jazykové schopnosti v angličtině, neboť byla naším komunikačním jazykem. Každé ze čtyř skupin byl přiřazen určitý typ elektrárny, o kterých jsme poté zpracovali potřebné informace k naší části projektu. Odpoledne jsme navštívili vědecké centrum Pilke, kde jsme se dozvěděli mnoho zajímavých informací o finské přírodě a zpracování dřeva.
Další den jsme realizovali ve škole měření pomocí solárních panelů a zpracovali z něj zajímavé výsledky. Po obědě ve školní jídelně jsme navštívili muzeum a vědecké centrum Artikum, kde jsme se seznámili se životem za polárním kruhem.
Ve středu nás čekal celodenní výlet asi 150 km na sever. Školním autobusem jsme dojeli k Sondakylä Geophysical Observatory a vyslechli si dvě zajímavé přednášky o této observatoři. Prohlédli jsme si také ohromné paraboly na pozorování vesmíru i sledování satelitů. Poté jsme se přesunuli k větrným elektrárnám. Členka naší české skupiny Kristýna měla jedinečnou příležitost podívat se až na samý vrchol jedné z větrných elektráren. Zbytek skupiny získal několik nových informací o zdejší větrné energetice díky přednášce jednoho z pracovníků.
Poslední den jsme ve škole pokračovali v mezinárodních skupinách v práci na našich projektech. Také jsme prováděli měření radioaktivního záření se systémem Vernier. Večer jsme se všichni rozloučili při večeři v restaurantu Amarillo.
Zpět do České republiky jsme se vydali v sobotu již velmi brzy ráno. Letadlem do Helsinek jsme odletěli již po páté hodině ráno. Letadlo do Prahy nám letělo až v šest hodin večer, tudíž jsme měli celý den na to si prohlédnout krásy města Helsinky. Po vyčerpávajícím dni jsme unavení usedli do letadla a ve večerních hodinách přistáli zpátky v České republice.

Daniela Doubková

Facebook Facebook Linkuj! Linkuj Twitter Twitter Google Google

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY
Hedvábí
16.7'18
Hedvábí (22x)
Nový Albert v Olympii otevírá už ve středu
Nový Albert v Olympii otevírá už ve středu (47x)
Varhanní léto 2018
16.7'18
Varhanní léto 2018 (27x)
Maďarské Harkány přivítaly Arkadii
Maďarské Harkány přivítaly Arkadii (56x)
Jízda veteránů
13.7'18
Jízda veteránů (356x)

ANKETA: Kde by se podle vás mělo postavit nové koupaliště v Teplicích?

Na Kudlichu - vodojem nad Teplicemi
V Šanově pod Panoramou - stará třešňovka
Vykoupit zpět pozemek v Zámecké zahradě a postavit koupaliště tam
142

Celkem odpovídalo: 173

severočeské doly Partner Domu kultury Teplice Parner fotbalového klubu FK Teplice